Analytics

23 Ocak 2006

Arçelik Telve

Şirkete Arçelik Telve alındı. Duymuşsunuzdur, otomatik Türk kahvesi pişiriyor.

Neyse, Türk kahvesi meraklısı biri olarak hemen denemeye başladım. Ama açıkçası pek sevdiğimi söyleyemem. Bir kere çok büyük, böylesine kompakt bir modelin daha şık bir tasarıma sahip olmasını beklerdim. Türk kahvesi gibi ağır ağır pişirilmesi ve kendi içinde kalıplaşmış bir ritüeli olan bir ürünü otomatize etmek gibi radikal bir yaklaşım getirildiğinde en azından tasarım olarak cezveye atıfta bulunması gerekirdi diye düşünüyorum. Belki de piyasada satılan 3-3 YTL’lik ürünlerin tasarımına benzemekten korktular kimbilir. Ama gene de sevmedim. Üstelik boyut olarak da fazla yer kaplıyor diye düşünüyorum.

Ürün şirketler için ideal olabilir. Zira aynı anda altı kişiye kahve yapmak mümkün. Ama ev kullanımında pek de pratik olmaz diye düşünüyorum. Bir kere kısa bir sürede pişirmiyor, aslında iki kişilik bir kahve için epey bir beklemeniz gerekiyor. Piştiğinde ikaz sesi ile sizi uyarması ise güzel, böylece kahve taşırma manzarası ile hiç karşılaşma derdiniz yok.

Ama klasik pişirmeden tek farkı başında bekleme derdiniz olmaması ve biraz da köpük garantinizin olması… Ama bu nedenlerin sizi satın almaya yönlendireceğini düşünmüyorum.

Fiyata gelince, bence pahalı… Demin web sitesinden baktım, 340 YTL. Ürün ve performans dengesi açısından benden eksi puan aldı. Tabi sizi bilemem…

3 yorum:

  1. ürünün tek cezveli olanı da var. onun fiyatı daha ucuz. 160 veya 180 YTL sanırım. Ama arcelik.com.tr genelde piyasaya göre pahalı oluyor. mbnstore.com gibi sitelerde arcelik urunlerini daha ucuza bulabiliyorsunuz.

    Ama yine de pahalı bir ürün. Daha ucuz cezve gibi olan ürünler piyasada bolca var. Ama bu aletin suyunu falan da kendi ayarlıyor olması ve köpük garantili olması güzel özellikler.

    Tabi ikinci konu da o aletlerle üretilen kahveyi beğenmek gerekiyor. Çok kötü olmuyor ama közde yavaş yavaş pişmiş türk kahvesi her zaman tercihim.

    YanıtlaSil
  2. sitenizi begendim, dusuncelerinize katiliyorum, piyasadaki 3-5 YTL'ye satilan tas-fisi-cek-fisi acma kapama dugmesi bile olmayan makineler bayagi guzel. 30sn'de kahve hazir, 4 fincan zor, ancak 3 fincana kadar randimani iyi. Cok fazla kullaninca, performansi dusuyor, hatta makine calismiyor:) Saygilar.

    YanıtlaSil
  3. 4 büyük fincan kapasiteli 2 hazneli olan pahalı model telve 3190, suyunu kendi haznesinden alıyor.
    2 fincan kapasiteli tek hazneli olan modelde ise suyu da cezveye kahve ile birlikte siz kayoyorsunuz, yani büyük olan makine tek bir sefer su haznesini doldurduğunuzda 20-25 fincana kendi su koyduğu için bence daha pratik.
    Ayrıca 2 hazneli modelin tek bir haznesini çalıştırabilir, yahut şeker miktarı farklı olanları aynı anda farklı haznelerde yapabilirsiniz, o bakımdan da yüksek kapasiteli olan pratik..neticede herkesin şeker az/çok seçimi farklı olabilir..ama tek seferde yapılır, herkesin kahvesi beraber gelir..

    YanıtlaSil