Analytics

01 Ağustos 2008

Mutfağa gel mutfağa!

Sanırım Kanyon Alışveriş Merkezi yeni açılmıştı. Sıkıntılı bir Pazar günü kapağı buraya atmış ve açık olduğu için gözümü kestirdiğim ilk masaya kendimi atmıştım. İyi ki de atmışım, Kitchenette ile tanışmış oldum.

Sabah olduğu için kahvaltı istedik. Alengirli menü isimlerinden pek hatırlamıyorum ama tipik bir Türk kahvaltısı türevi ısmarladık. Bize bakan garson, pardon servis elemanı :-) şöyle bir süzüp emin misiniz diye anlamlı bakış fırlattı; arkasından biz de birbirimize…
Kahvaltı tabakları masaya zuhur edince durum anladık. Tabakta yok yoktu… Çeşit bir yana, herşeyi kıyasıya doldurmuşlardı. Açıkçası iki kişi tek bir tabakla doyar, üçüncü kişi de rızkını çıkarır cinsinden… Tabii “Şişmanım, iştahlıyım” diye bir koşu yumulduk tabaklara, yedik de yedik.

Herşey bir yana, tabaklarla gelen ekmeklerle bile insanın gözü gönlü doyar. Ekmekler belli; tamamen kendi üretimleri, taptaze ve çok lezzetli. Bir tanesi var ki hele, kek gibi nefis birşey. Tamam, tamam uzatmıyorum. Çatlayana kadar yedikten sonra üstüne espressoları çaktık ve kendimize geldik. Ortalama 25 YTL gibi bir rakam ödedik, yanılmıyorsam. Tabi bizim gibi hayvan değilseniz çok daha hesaplıya çıkarsınız o ayrı.

Geçenlerde de bir öğle yemeği için gittik, bu kez Addressistanbul cenaplarındaki şubesine… Hafif birşeyler atıştırdım, gayet iyiydi. Tabi ortam cool, mekân da daha cool. Atmsoferin cool’luğu garsonlara da sirayet etmiş ki onların cakasından geçilmiyordu. Yanlışlıkla crem brule’yi meyveli istedim de garsonun bana bir yukarıdan bakışı var ki sanki dünyanın en büyük hatasını yapmışım gibi. Sanki ata yemeğimiz musakkayı bilmiyorum gibi…

Bazen bu kraldan çok kralcıları anlamakta güçlük çekiyorum ya… Bir mağazaya girersiniz, hafiften hallice sosyetik bir mekândır. Mekândaki etiketlerden çok tezgâhtarlar (pardon satış asistanı lafı daha havalı) korkutur seni… Şöyle bir tepeden bakıp süzerler insanı. Sanki gecekonduda oturup beşüz ytl maaşa tamah eden onlar değilmiş gibi. Kimseyi aşağılamıyorum, ben de yıllar önce okul paramı çıkmak için günde 12 saat tezgâhtarlık yapıyordum ama kapıdan giren kimseye de böyle davranmadım. Geldiğin yeri mi beğenmiyorsun be insan…

Neyse, Kitchenette’in bununla ilgisi yok aslında, gayet efendi ve sunumu ve kalitesiyle aldığı parayı kat be kat hakediyor. Her bir garsonun başına bir adam dikemezsin ki!

Gidin, yiyin için. Paranız yoksa menüden en ucuz şeyi söyleyip yumulun ekmeklere! Valla bana duacı olursunuz.

Kanyon Levent şubesi: +90 212 353 06 86

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder