Analytics

11 Şubat 2014

Çok mu şey istiyorum????

Orijinal sanat eseri almada çok ama çok acemiyim, evvela bunu belirteyim. Yurt dışında birkaç mağazadan aldığım birkaç resimle başladım ufaktan, ilk kez de bu hafta sevdiğim bir Türk sanatçının resmini online satın aldım.

Sanatçının ismini vermeyeceğim ama sitenin ismini vermede bir sakınca görmüyorum: sanatgezgini.com. Sitenin ara yüzü, tasarımı vb. özellikleri pek güzel olmasa da barındırdığı sanatçılar, her keseye uygun sanat sunabilmesi ile gönlümü fethetti.

Neyse, ilgili tabloyu satın aldım, satın al butonuna batım, tak bir mesaj belirdi ekranda. İlgili ürünün stokta olup olmaması konusunda bir garanti vermediklerini, stok kontrolü yapılması gerektiğini bla bla belirttiler. Biraz canım sıkıldı, sen bir şeyi beğeniyorsun, alıyorsun, tam bunun heyecanı içerisinde iken pat bir mesaj “Kusura bakmayın, satılmışmış.” Durumu anladınız.

Neyse, sonradan gelen mail’le öğrendim ki tablo satılmamış, falanca tarihte adresime teslim edilecekmiş. Heyecanla beklemeye koyuldum tabii ki.

Dün teslim edildi ve görünce şoka girdim...

Ürün özel bir kutuya falan konulmamış. Başka bir markaya ait herhangi bir karton koli bozulmuş, tablonun etrafına gelişigüzel sarılmış. Ha bu arada kartonla tuval arasına da esere bir şey olmasın diye baloncuklu ambalaj konulmuş. Ancak baloncukların yüzde %90’ı patlamıştı, yani eseri korumuyordu zaten☺ Öte yandan tablo çerçevesi de çizik ve vuruk içinde idi.

Yapmayın yahu... Sonuçta bu bir bardak değil, çanak değil. Bir tane üretilmiş, değiştirilemeyecek, yeri doldurulmayacak bir şey. Hiç mi bir özel kutu vs. hazırlamadınız gönderimler için: Şöyle farklı boyutlarda üretilmiş, üzerinde markanın logosu bulunan, tamamen eseri korumaya yönelik tasarlanmış, daha paketinden insana güven veren... Doğrudan sanatçı gönderim yapıyorsa da, yollarsın öncesinden anlaşmalı sanatçılarına 5-10 tane, gönderim yaparken da bu kutuları kullanırlar.

Sonra, bu tür orijinal eserler satın alırken, ürünün orijinal olduğunu belgeleyen özel sertifika verilmesi gerekmez mi? Böylece sen de emin olursun, ne olursa olsun internetten alışveriş yapıyorsun, tamamen şüphedeyiz durumu. Aynı zamanda eserle birlikte, sanatçı hakkında bir tanıtım dokümanı verilse, daha güzel ve anlamlı olmaz mı? Satın alan için de anlamlı bir hatıra olur.

Yurt dışında kıytırık galerilerden neredeyse kartpostal bile alsan bu şekilde teslim ediyorlar, bir ambalajları var; sadece ambalajı için bile satın alırsın valla resmi☺ Özetle, hiç bir şüpheye ya da kaygıya mahal bırakmıyor.

Birazcık özen; çok mu şey istiyorum???




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder