Analytics

31 Ocak 2014

Nero-Zero denklemi

Caffe Nero
Görsel, Caffe Nero'nun web sitesinden... Bayıldım :-)

Tam bir kahve manyağıyım. Özellikle de espresso...

Olur da İstanbul dışına çıkmışsam ve etrafta espresso içecek bir yer yoksa, hamile kadının aşermesi gibi bana bir haller oluyor. Hiç abartmıyorum, eve adımımı atar atmaz ilk yaptığım espresso makinasını çalıştırmak oluyor. Öyle bir manyaklık işte.

Bizim ofis Maslak'ta. İş merkezinin hemen altında da Caffe Nero var. İlk gördüğümde havalara uçmuştum, "Oh ya sabah-akşam soluğu burada alırım." diye. Amma velakin...

Bugüne kadar, Nero'nun birçok farklı şubesinde kahve içmişliğim var; bu yüzden de bu duruma daha da çok gıcık oluyorum. Bugüne kadar bu şubeden en az 300 espresso içmişimdir. Bu üçyüz kahvenin, abartmıyorum en fazla 10 tanesi için "Bu espresso tamam!" demişimdir. Bakın süper falan demiyorum, ortalama espresso diyorum. Kalan 290, gerçekten de vasat bile değil, eski elişi öğretmenimin deyimiyle "rezaletin son perdesi" şeklinde içiliyor. Hadi espresso'yu geçtim, filtre kahvesi ve hatta Türk kahvesi bile tam bir felaket. Üstelik sadece ben mızmızlık yapmıyorum, tüm arkadaşlarım da aynı dettten muzdarip.

Tamam öğlen saatleri kalabalık, tamam çok yoğun bir bölge falan falan da böyle bir global markanın hiç mi standardizasyon tecrübesi yok. Başka semtlerdeki şubelerinde aynı kahvelerden içiyorum, nedense böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Kullandıkları kahve kalitesini de beğeniyorum, eve defalarca aldım, hiç kötü bir sonuç çıkmadı.

Karşılaştırmayı sevmiyorum ama bugüne kadar en az yüz kez farklı bir Starbucks'a gitmişimdir, bir kere bile yahu ne berbat bir kahve dememişimdir. En azından kalitede bir ortalama tutturuyorlar.

Elemanlarını kötülemek falan değil amacım, zira tam tersi çok özverili çalışıyorlar. Acemi elemanlardan kaynaklanıyor diyeceğim, o da değil, "Bu tamam!" dediğim espressoların 4-5 tanesi bu acemi baristalardan çıkmıştı valla da billa da :-) Ben sorunun tamamen standardizasyondan kaynaklandığını düşünüyorum.

Hadi çözün bu sorunu da kahve keyfimiz yerine gelsin :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder