Analytics

21 Ocak 2014

Nur Abla Çekmeköy, part II

Nur Abla Çekmeköy

Tem otobanında, yeni açılan Doğa Koleji'nin hemen ön tarafında yer alan tam bir bol kepçe Karadeniz lokantası. Sahibi, tahmin edersiniz ki Nur Hanım; tam bir Karadeniz kadını. Valla her tarafa yetişiyor, belli ki çok titiz ve çalışkan biri.

Mekan çok temiz, en sevdiğim yönü de çatal-bıçak gibi tüm servislerin kapalı özel amabalajlarla sunulması. İçinize sine sine yiyorsunuz anlayacağınız.

Oldukça büyük bir mekan, yazın bahçesi de var. Kahvaltısı çok zenginmiş ama hiç denemedim açıkçası. Genelde evde yemek yoksa gittiğim, yemeği hızlıca bitirip çıktığım bir adres benim için.

Daha kapıdan girer girmez uzuunca bir tezgahta o günün yemekleri sıralanıyor. Menüde, mıhlama, kara lahana sarması, hamsi gibi sabit lezzetlerin yanı sıra sadece o gün pişen günlük yemekleri de görerek karar verebiliyorsunuz.

Masaya oturur oturmaz gelen misur ekmeğini hemen bir yoklayın derim. Şanslı gününüzdeyseniz, sıcak sıcak mideye indiririr, dua edersiniz. Bugüne kadar birçok çorbasını denedim, hiç boş çıkmadı. Özellikle karalahana ile balık çorbası bir harika idi. Mıhlaması da hiç fena değil. Sanırım terayağından dolayı, isli bir tat geliyor damağınıza, lezzeti daha bir derinleştiriyor bence.

Birkaç kez hamsi kuşu ve hamsi tava denedim. Açıkçası en az memnun kaldığım tatlar oldu. Benim şansızlığım mı bilinmez, biraz yağ çekmişlerdi. Özellikle hamsi tavada istediğim gevrekliği bulamadım. Pideleri ise ortalamanın üstünde. Bugüne kadar Beyoğlu’ndaki Şimşek’te yediğim pideleri kimse geçemedi gerçi.

Geleneksel tatlıların yanı sıra, Laz Böreği ya da fırın sütlaçı da bir deneyin derim. Önerimi soracak olursanız, sütlaç derim. Üzerine bonkörce serpilen fındığı da atlamayın.

Burayı keşfetmek için bence en ideal zaman öğle saatleri. Genelde akşam saatleri çok yoğun oluyor, günlük çeşitler de pek kalmıyor. Fiyat-kalite performansı açısından baktığınızda önerilesi bir yer.

Bir deneyin derim.

Ha bu arada yakın çevrelere servis de yapıyorlarmış. Haberiniz ola.

 
http://www.nurabla.com.tr/
Adres: Merkez Mah. Nefer Sok. No: 15, Çekmeköy -İstanbul
Tel: 0216 642 53 10

1 yorum:

  1. Mide sevindiren bir yer, evet.

    Ben pidelerini de beğeniyorum. Arada canım böyyle yağlı yağlı bir kavurmalı kaşarlı pide çekerse, yolumun üzeri olduğu için aklımı çebiliyor burası.

    Ama İstiklal'deki Şimşek benim de bir numaram :)

    YanıtlaSil