Analytics

16 Ocak 2014

Yoğurt sevdiren Tefal Yoğurtçum


Çocukken plastik kaplarda satılan Ömür Yoğurt soframızdan hiç eksik olmazdı ama nedense yoğurtla aram hiç hoş olmadı. Genelde annemin ısrarıyla, yüzümü buruşturarak zar zor birkaç kaşık atardım. Şimdilerde esamesi bile okunmuyordur mamutlaka markanın ya neyse...

Temmuz’da diyet miyet olaylarına sıkı sıkıya sarılınca da zorunlu yoğurt talimi de başladı evde. O dönemde Tefal Yoğurtçum’u görünce bir deneyeyim, belki evde kendi yoğurdumu yaparsam gaza gelirim diye düşündüm. Neyse, o gündür bugündür sofrada yoğurt eksik olmuyor. Ben Tefal Yoğurtçum Kompakt kullanıyorum. Mikro aileler için gayet yeterli. Süzme kabı kullanmadan yaptığınızda, aslında cıvık bir kıvama sahip oluyor. Tabii mayalama süresiyle de ilintili bu durum. Ben ortalama 8-9 saat mayalıyorum. Daha uzun mayalarsanız daha katı bir kıvam elde edebilirsiniz ama bu sefer yoğurdun tadı ekşimeye başlıyor dikkat. Ama benim gibi yoğurdu ayran olarak tüketiyorsanız 8-9 saat yeterli. Hiç su katmadan kimi zaman fesleğen, kimiz zaman taze nane, hiç bir şey yoksa da sade olarak ayran yapıp bol bol içiyoruz valla. Bu sayede asitli içecek alışkanlığından da kurtulduk.

Makinanın süzme yoğurt aparatı da gayet başarılı. Birkaç kez denedik hakikaten de süzme yoğurt elde edebiliyorsunuz. Daha büyük aileler için daha fazla yoğurt üretme kapasitesine sahip modelleri de var. Üstelik daha büyük olanlarla birlikte tek porsiyonluk küçük cam kavanozları da geliyor. Böylece yoğurdu farklı bir kaba aktarma ya da porsiyonlama derdinden kurtuluyorsunuz. Aslında kapasitesi küçük olsa da bu modelin de kavanozları olmalıydı derim.

Benim gibi tencereleri lahana gibi sarmaya üşenenler için gayet pratik bir çözüm bence yoğurt makinaları. Sonuçta bu tür makinaların çalışma prensibi aynı ve çok basit. Bu yüzden farklı markalar da kullanabilirsiniz.

Yoğurtla barış ilan etmek isteyenlere öneririm.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder